Den som skrattar bäst skrattar sist.

Igår var jag och Emelie på språng i butiken, kan man säga. Vi tänkte vara snälla och erbjuda våra starka armar till det som behövdes på golvet.
Rickard säger "Ja ni kan rengöra bageriugnen, sätt den på 200 grader och gå in i den sen. Blir bra" Jag förstod att han skojade med att vi skulle sätta på den och gå in, sedan renögra, ändå stod vi som två fån innan vi gick mot målet. Hos bagarna dåra."Hej vi ska rengöra ugnen" "VA, jaha. Vem har sagt det?" "Näe Rickard sa det" "Skojar ni, är det ett skämt?" "Nej tror inte det, eller?"... Just då förstod vi att Rickard drev med oss om allt som hade med bageriet att göra. Vi såg rött men kunde inte sluta skratta åt att vi gick på hans Coop variant av Hans och Greta. Emlan gick för att dubbelchecka med Rickard, kolla vad han egentligen höll på med, medans en av bagarna visade mig hur jag skulle renögra deras ugn som är en halv meter djup och ca 170cm i höjd. Jag sprang där ifrån och Emelie kommer skrattandes och berättar att Rickard drev med oss, samtidigt ser jag en skit nöjd Rickard i bakgrunden. Helvete, hatar när man går på sånt man inte ska gå på. Sprang tillbaka till bagaren för att förklara läget. Bagarn: "Nej han skojade inte, ni sak göra det? Vad har Rickard för nummer, jag ska ringa honom. Nu ska ni vara här tjejer." Fan för Rickard, han fick mig att känna mig som världens mest blåsta människa. Men han fick iaf ett samtal av bagaren som sa att han ska ta dit "sina tjejer" nu, "dom ska rengöra". Återigen fick han förklara att det var ett skämt och att jag och Emelie hade annat att göra. Stackarn, han ville verkligen ha ugnen städad... utan att behöva göra det själv. Vilken soppa ett "skämt" kan bli. Skit roligt skämt verkligen...

Efter några timmar var det min tur att sätta Rickard i arbete. Jag hade lunch, skulle hämta plånboken men hittar inte nyckeln till skåpet. Självklart hade jag tappat den någonstans. Förvånad någon? Jag och Therese hämtar en hammare och försöker slå bort låset, as bra idé var ju det, verkligen. Suveränt att försöka hamra bort ett lås!
MEN Katchiing, då var det läge för mig att sätta Rickard i arbete. Han fick såga bort mitt lås, självklart sågar killen på fel sida om låset så att vi knappt får bort det. Kul tyckte jag, mindre kul för R. HA. Efter att han försökt dra av låset i en kvart lossnade det. Den som skrattar bäst skrattar sist. Vilka äventyr vi har på Coop.

Nu måste jag sova snart, upp tidigt imorn.
Tur att jag lyckats få ett jobb där jag trivs väldigt bra, alltid roligare att gå upp då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0