Jag älskar snö, men ibland så...

... blir jag lite less. Eller jag blir inte less på snön, utan på oss Stockholmare som inte fattar vad det innebär med SNÖ! Hem från jobbet i snöstorm var det ja. Mysigt, om man inte måste gå i motvind och i just snöstorm. SL ställde nämligen in alla Nacka/ Värmdö bussar. Malins hypotes är att dom hade personalfest igår, man måste ju vänta ett antal timmar då innan man kan köra bil igen. Låter som en bra hypotes tycker jag! På vägen fick jag också bevittna släckning av en brand. Det gula huset bredvid CMC Fitness hade brunnit. Det var avspärrat och typ tio brandmänn stod där med slangar överallt. Usch, men det såg ut som att det var ifrån vinden så vi får hoppas på att ingen kom till skada.

   Lova skulle jag ju få hem från dagis idag också. Inte det lättaste, hon ville helt enkelt inte hem. Efter att jag tjatat hur länge som helst på att hon skulle sätta på sig tröjan gjorde hon det. Då sa jag ju den dummaste kommentaren jag kunde sagt "Jaa, vad bra. Efter en kvart Lova" Då tog hon av sig tröjan igen och blev ännu mer bestämd. Bra jobbat Sara. Till slut kom vi där ifrån, Lova med en banan i handen och jag med ett gosedjur, tre ankor, en "Hello Kitty" grej och ett par ballerina skor i fickorna. Katchiiing! Snowracern hem på en gång, då blev hon lite gladare. Yes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0