Lucia.

Godmorgon, då har man varit på stans roligaste Luciatåg då. Lovas dagis alltså. Lucior, pepparkaksgubbar, stjärngossar, tomtar, tomtemor och tomtefar. Dom har ju utomhus, hade vi förstört ozonlagret lite mer hade man sluppit stå i kylan och frysa klockan sju på morgonen. ÅK MER BIL människor.
Men roligt blev det när tåget väl kom, jag filmade allt. Lova gick med en pepparkaksgubbe. Efter ett tag drog några veklingar till mamma och pappa i "publiken", de pallade inte med trycket, men Lova, hon stod kvar med de andra tuffigarna och sjöng, min tjej det. En jätterolig tomte satt i släden, han höll masken han, inte en sång kom det från hans sura mun, man såg att han ENBART satt där för att föräldrarna skulle få några fina kort (möjligtvis också för att det var bekvämt att sitta ner istället för att stå). Fast det är kul att se hur barnen verkligen tar i i sångerna, sjunger för kung och foster land gör dom. Vissa ser verkligen ut som att de försvarar landet med "midnattsråder." Farsinerande.

Nu ska jag försöka sova lite, lång kväll blir det. Intressant om jag får ett samtal från Marcus på jobbet om jobb imorn. Antingen jobbar jag nio timmar eller inget alls, återstår att se.


Ser ni tomtefar i släden med en pepparkaksgubbe till livvakt? Så himla cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0