Pöööörtehy Juuuldaay.

Juldagarna bara rusar förbi, jag hänger inte med känner jag! Snart är det nyår, först ska det bli super mysigt sen ska det bli super kul. Känns som en ultimat kombination för nyår! Pra joppat!

Nu har jag kommit hem från Bella och har precis sadlat om för kalkon-middag hos mormor. Gårdagen var grymt trevlig. Jobbet var det konstigaste jag varit med om, okej att det var juldagen igår men JISSES, så få kunder har det nog aldrig varit på Coop... i historien. Timmarna gick RÄTT långsamt. Efter jobbet drog jag mig mot Andreas för att först dö i backen, varför sätta upp en varningsskylt för halka liksom? Onödigt. Sen åkte vi in mot stan, jag, Bella, Andreas och Erik för att på Sturehof möta upp fler av gänget. En liten lyxmiddag vid 23 tiden blev det, konstigt. Men det är tradition för dom så varför inte? Efter att ha sett två fyrtio åringar shaka loss, hooka upp och lämna stället vid 2 snåret drog vi också. Inte till hotellet som dom verkade vara på väg till, utan till ett annat ställe. Bredvid Blue Moon Bar, kan inte komma på namnet nu. Men grym musik var det, jag och Amanda hittade två grymma tvillingar, inge mer med det.

Hemgången då? Jo. Juldagen i Stockholm, skit i att beställa taxi. Finns ju så många... Eller? Jag och Bella stod i evigheter och försökte få tag på en, alla var tydligen bokade när vi ringde och frågade vad Taxi stockholm höll på med. Där stod vi i snön och fryste huvudet av oss, men såg den vita limousinen som stod utanför White. "Vore ju rätt kul att kolla upp den bara, ellerhur?"... "Hej, väntar du på någon?" frågade jag. Han vevar kollar med en lite sned blick och säger "Nej?" "Okej vad tar du till Nacka?" "2500 för en timme" "He, men vi vill bara till Nacka, det tar en kvart" sa jag lite nyfiket. "Går bara att åka en timme" "Okej, bussen blir skit bra för oss" Inte för att vi tänkte åka limousine hem, utan för att vi var nyfikna. Men tillslut hittade vi en taxi som tog 550 kronor hem (med taxameter), vilket brukar kosta 350kr. Men det var ju så mycket snö, sa chaffisen. Mamma tycker jag ska kolla upp det där. ÖVERPRIS HLVETE!

Nu: Mormor.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0