Kristinehamn - treeevligt ställe.

Vädret idag tänker jag inte ens kommentera, vad trött man blir. Jag drar iaf till SOLEN om ca tre veckor.

Något som jag tänkte kommentera är Oscars urinering i Kristinehamn i helgen. Jag tippar att det stället är lite som i filmen Kopps, polisen har inte så mycket att göra. Oscar stod och kissade... ooops där kommer en polis fram.
- App app app, här får du inte kissa!
- Näe men jag kissade inte.
- Jo det gjorde du, jag såg ju strålen!
- Jaha ja, jag kissade väl.
- Ja, du har urinerat här. Det blir 800 kronor i böter. Får jag se ditt leg!
Riktigt stolt blev han när han hörde att Oscar var från Stockholm, där kan han skryta på Kristinehamns polisstation. Komma upp till chefen, ställa sig stolt med bröstet i vädret och säga lite suckandes "Ja, jag tog en stockholmare idag!"
Viktigt det där. Urinering... det är farliga grejer alltså. Man kan ju hamna i det träsket och börja med tyngre grejer. Sen blir det avföring på allmän plats, säkert 1000 kronor i böter där (borde ses som tyngre brott).
Sen var det tydligen ca sju polisbilar vid varje krog. OM det skulle hända nåt. Då är dom på plats fortare än kvickt. Finns säkert huuur många urinerings snubbar som helst där inne!


Landet 09. App app app, se upp!


Kommentarer
Postat av: Polisen

Tänka sig att det kan nog stämma att Stockholmare jagas lite extra hårt här i stan. Stockholmsurin luktar värre och är svårare att tvätta bort.

2010-07-31 @ 17:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0