Solsidans nya manusinspiration - mormor.

Då har man varit på påskmiddag med släkten hos mormor och Göran. Riktigt trevligt. Det stora samtalsämnet var nog tv serien Solsidan. (Ingen kan väl ha missat att det toppar allt, enligt mig.) Alla höll med om hur klockrent och bra det var... alla utom mormor som irriterade sig på att serien får Saltis att klinga dåligt. "Sådär är det ju faktiskt inte här." men tanken på att det är en humorserie får inte lika mycket utrymme som irritationen i hennes huvud i och med den klockrena saltistanten hon är (även om jag inte vill kalla henne tant). Man skulle spelat in allt hon sa så hade man haft ett klart manus till nästa säsong på en halvtimme. Underhållande. Men vi kom på en bra massa saker som de missat att ha med i serien som är typiskt för Saltis, hoppas på att det kommer med i nästa säsong. Annars drar vi igång ett eget manus till säsong tre. Min ena moster är ju någon form av manusförfattare så det är bara att köra på. Mycket skratt innebar samtalsäment iaf, det kan jag lova. Nästa släktträff får vi speeda vidare på våra planer. Storslaget.

Fredde alltså...

Kommentarer
Postat av: Gini

haha mormor på pricken!

2010-04-06 @ 20:52:19
URL: http://mirasass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0