Vill du sälja din bil eller inte?

Jo vi är mitt uppe i att köpa en till bil här i familjen, eller jag ska säga att det blir mammas bil... annars får jag väl stryk. Hon hittar en jättefin bil och hade kontakt med ägaren tidigare. Nu ringde hon (eftersom hon inte fick ringa innan 21.00) och ägarens sätt att försöka sälja bilen känns ju inte övertygande direkt.

I korthet: 
Mamma: Kan vi komma imorgon eller under helgen?
Ägare: Ja... den här veckan går det inte, man vill ju inte boka upp sig på helgen. Man vill ju ta det lugnt och så. Improvisera. Du kanske kan komma på söndag? Inte för sent dåra.
Mamma: Nej jag tänkte inte komma så sent.
Ägare: Nej, helst inte efter sex.
Mamma: Sex? (upprepar tiden bara för att kolla att hon hört rätt)
Ägare: Ja eller kanske vid sju? Man vill ju ta det lugnt, sen ska man upp tidigt på måndag, det är ganska jobbigt.

Vad är det för säljare? Vill man ha bilen såld eller gillar man bara tanken att folk är intresserade av den? Hon har nog inte gått någon charmkurs för säljare. Det hör jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0