Energidryck, har du leg?

Jag orkar egentligen inte skriva.
Men en grej kan jag ge ifrån mig. Ni vet att det har blivit 15års gräns på energidrycker nu va? Idag på Pressbyrån ville en tjej köpa en redbull, (jag skulle gissa på att hon var 25 år) när hon ställde fram den i kassan frågade kassakillen efter leg. Hon blev LACK. "VA? Det är 15år gräns på det här, tycker du att jag ser ut att vara 15 år eller? Alltså okej du ska få se på mitt leg!" Kassakillen förstod att han antagligen träffat en öm punkt och bara ryckte på axlarna, tittade på legget och log tillbaka generat, "tack". Tjejen tog sitt leg och sin redbull fort som attan och gick med bestämda steg där ifrån. Fan att inte jag, som stod efter henne i kön också köpte en redbull, hade varit kul att se hur killen skulle ta situationen.

Jag förstår honom (som antagligen bara tittade på skärmen som sa något i stil med "15års gräns, titta leg och godkänn.")... Men jag förstår också henne, 25 barre, köper lite energisocker och blir leggad för att en kille tycker hon ser ut att kunna gå sista året på högstadiet. Kul jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0