EUfreakingREKA...

...Som Seth säger i OC.
Japp, kommit hem från en av de bästa träningarna i världshistorien (måste jag nog dra till med) gryyyyymt skönt när vi har träningar som dessa och de blir fler och fler... Igöls alltså, ibland drar vi till med det ena och det andra. Swoop sa det.

En anna grej, jag hade glömt bort hur kul det var med matte (när man inte pluggar till prov), hjälpte Oscar med hans matte när jag kom hem. Först var jag tvungen att tänka efter och bli lite matte-nostalgisk både en och två gånger... möjligtvis tre, men sedan kom jag på hur det var man räknade matte B. Jag förklarade vissa grejer för honom och han förklarade vissa saker för mig (det var min helvutes vinnarskalle som talade när jag ville förstå det jag inte förstod, så att säga) Pluggningen slutade med att Oscar gick upp och la sig för att han var så trött i huvudet, han hade ju trots allt suttit där ett tag innan jag kom hem, medans jag satt kvar i köket med hans mattebok, penna och papper. Vad hände med mig?

Nu ska jag inta position för fler OC avsnitt. Jag tröttnar aldrig på den serien!

Bara en grej, efter den här brakbraiga kvällen men träning och matte får jag den här låten på hjärnan. Underbart.


Det var nog lite mer än matte-nostalgi som poppade upp.

Kommentarer
Postat av: mamma

haha du skriver så härligt!!

2009-11-19 @ 20:15:19
Postat av: mamma

haha du skriver så härligt!!

2009-11-19 @ 20:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0