Kunder som sticker ut i mängden.

Först och främst. shiiiirre vad jag har cyklat idag! Till telegramvägen, från telegramvägen, till dagis, fråg dagis och till jobbet. Tanken var ju att jag skulle cykla hem också, men jag fick så ont i armen (efter sprutan) så jag kände att det var bättre att få skjuts av Simon än att stanna vid Lidl och behöva övernatta där.

Idag kom det en pratglad kille till mig i kassan, jag kan tänka mig att han är lite som min andra favorit. Lite ensam. Rufsigt hår, beiga prasselbyxor, fingerfantar (som kunde bli tumvantar) och ryggsäck. Han babblade på om att plast är farligt, "det kommet hit och dit när det smälter. Avgaser hit och dit". (Under tiden som han står med en plastpåse i handen.) Sedan berättade han att det finns en stoor stor ö ute i Atlanten där det samlas mängder med plast, hela ön är gjord av plast nu. Som ett enda stort isberg sa han, och påpekade återigen hur dåligt det är med plast. "Man skulle leva som de gör på Robinsson, på en öde ö bara." Det tyckte jag lät bra. Då ville han att VI skulle göra det. Då skyllde jag på jobbet. Sedan undrade han hur det var att jobba på Coop. Kul sa jag, eftersom jag har roliga medarbetare. Han svarar: "Ja det måste vara trevligt att säga 'hej' 250 gånger om dagen. Hejdå"... Vet inte om det var hans sätt att dissa mig i slutändan eller om han verkligen menade att det måste vara kul att säga hej 250 gånger om dagen.
Tål att tänka på.

Nu:
Mammas pojkar
Imorn: Inte ha ont i armen eller vara sjuk efter sprutan, fixa i garderoberna mina sedan träning med fabesto och eagles.

Besos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0